КАДИШ/KADDISH

от Имре Кертес/written by Imre Kertész

С две представления в София.

Компания „Neath our TREAD” – Балтимор, САЩ/ Company `’Neath our TREAD` – New York, Baltimore – USA

6 юни 2014 г., ЦКД „Червената къща” – 18:00 ч.

6 юни 2014 г., ЦКД „Червената къща” – 20:00 ч.

6.06.2014, The Red House Centre for Culture and Debate – 6 p.m.

6.06.2014, The Red House Centre for Culture and Debate – 8 p.m.

 Спектакълът се играе на английски език и е със субтитри на български.

In English with Bulgarian translation.

Ticket desk: tel. + 359 2 988 81 88; + 359 885 82 85 32

Вход: 10/8 лв.

Можете да резервирате билети тук.

http://www.redhouse-sofia.org/

Осмото издание на „Световен театър в София” се осъществява в партньорство със Столичната община и в подкрепа на кандидатурата на София и Югозападен регион за Европейска столица на културата през 2019 г.

Оригинална сценична адаптация на романа „Кадиш за нероденото дете” от Нобеловия лауреат Имре Кертес

Kaddish photo #4 by G_BOR KARDOS„Кадиш” е еврейска траурна молитва. В основата на представлението е романът „Кадиш за нероденото дете” от унгарския писател Имре Кертес. Представлението го превръща в трескав монолог. Той се случва като изследване на ритуала, загубата и непримиримия вътрешен конфликт на един оцелял от Аушвиц. Той тъгува по своето незаченато дете, повтаряйки като мантра, че отказва да създаде поколение в свят, в който са възможни ужаси като Холокоста. Разкрива се един откровен до крайност, дълбоко личен поток на съзнанието за невидените жертви на войната, политическата корупция, еврейската идентичност и хумористичната страна на живота. „Философски и шеговит текст, който ни кара да преосмислим представите си за Аушвиц.” (Андреа Томпа, унгарски театрален критик)

Имре Кертес (р. 1929 г. в Будапеща в еврейско семейство) е депортиран през 1944 г. в Аушвиц, а оттам – в Бухенвалд, откъдето е освободен през 1945 г. След завръщането си в Унгария работи като журналист, писател и преводач. Първият му роман „Безсъдбовност”, публикуван през 1975 г., е за преживяванията му в нацистките концентрационни лагери. „Когато мисля за нов роман, винаги мисля за Аушвиц”, казва той. През 2002 г. получава Нобелова награда за литература за негово „писане, което поддържа крехкия житейски опит на човека срещу варварския произвол на историята.”

Барбара Лансие е член на компанията “Two-headed Calf” в Ню Йорк, към която е и хореограф. През 2007/2009 г. е Фулбрайтов стипендиант към Унгарския театрален музей и институт. Пише статии върху американския театър за унгарското театрално списание „Шиназ” и полското театрална списание „Дидаскалия”. Постановката й “Leaves with a Name” (2007) става избор на критиката за годината на Балтиморския градски вестник.

Джейк Гудман е актьори педагог. Освен с театър, той се занимава със защита на правата на куиър общностите като съосновател на организацията “Queer Rising”. Организирал е десетки демонстрации и акции в Ню Йорк, на които е бил оратор. Преподавал е в семинари, синагоги, църкви и религиозни центрове из САЩ и Израел.

Гостуването на спектакъла се осъществява с подкрепата на Фондация „Америка за България”.


 

An intense stage adaptation of the Nobel Prize-winning writer Imre Kertész’s novel, Kaddish for an Unborn Child.

Kaddish photo #2 by Dudаs-Ern_„Kaddish“, culling its name from the Jewish prayer of mourning, is a stage adaptation of Imre Kertész’s novel, `Kaddish for an Unborn Child` (1989), a feverish monologue of a Holocaust survivor. The play is an exploration of ritual, loss, and an unrelenting inner conflict in which the beleaguered central character mourns the absence of the child he never fathered, his mantra being a refusal to bring a child into a world where horrors like the Holocaust can occur. He weaves a brutally honest, deeply personal, stream of consciousness web of the unseen casualties of war, political corruption, Jewish identity, and the humor of living.

Barbara Lanciers is a company member and the resident choreographer for “Two-headed Calf” in NYC. She was a 2007/08 Fulbright Scholar with the HungarianTheatreMuseum and Institute and has written independent articles on American theater for Szinhaz Hungarian theater magazine and Didaskalia Polish theater magazine. Her performance piece `Leaves with a Name` (2007) became Baltimore’s City Paper critic’s pick.

Jake Goodman is a performer, Jewish educator and community organizer. Besides theatre, he is active in defending the queer rights as a is a founding member of the grassroots organization Queer Rising. As an educator, Jake Goodman has taught, spoken and served as scholar-in-residence at seminaries, synagogues, churches and retreat centers across the United States and in Israel.

The guest-performance is supported by the America for Bulgaria Foundation.

Вашият коментар